Vásárlási feltételek / Általános Szerződési Feltételek / ÁSZF
ÜZEM ÉS IRODA WEBÁRUHÁZ
Á L T A L Á N O S S Z E R Z Ő D É S I F E L T É T E L E K
(továbbiakban: „ÁSZF”)
(H A T Á L Y O S: 2024.04.23.-tól)
1. ALAPFOGALMAK
1.1. Szolgáltató
Cégnév: Gemischt Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2040 Budaörs, Baross u.165/3.
Telefon: +36 23 784 844 Fax: +36 23 784 821
E-mail: uzemesiroda@uzemesiroda.hu
Web: www.uzemesiroda.hu
Adószám: 13243553-2-13
Közösségi adószám: HU13243553
Cégjegyzékszám: 13-09-233735
Bankszámla szám: HUF Unicredit Bank Zrt. 10918001-00000113-93460007
(a továbbiakban: „Szolgáltató”)
1.2. Webáruház
A Szolgáltató www.uzemesiroda.hu címen található internetes felülete, melyen keresztül üzemi és irodai berendezések, mint áruk és hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások vásárolhatók illetve rendelhetők meg (továbbiakban: „Webáruház”)
1.3. Vevő, Fogyasztó
Vevő az a Fogyasztónak nem minősülő személy, aki a Webáruház szolgáltatást igénybe veszi), azaz a felületen keresztül árut, szolgáltatást vásárol, illetve megrendel (a továbbiakban: „Vevő”). A jelen ÁSZF alkalmazásában Fogyasztó, aki a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V.törvény (a továbbiakban Ptk.) 8:1.§(1)bekezdésének 3.pontjában meghatározott módon a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (továbbiakban: „Fogyasztó”).
1.4. Szállítmányozó
(a továbbiakban: „Szállítmányozó”)
A Szállítmányozó a tevékenységét a Szolgáltatóval kötött fuvarozási szerződés alapján végzi. A Szállítmányozó kiszállítja a Szolgáltató által átadott árut a Szolgáltató által megadott címre, az áru ellenértékét esetlegesen helyette és nevében átveszi. A Szállítmányozó tevékenységét, az adatok tárolása, feldolgozása és kezelése tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzi.
1.5. Személyes azonosító adatok
A Szolgáltató a Vevőről és a Fogyasztóról az alábbi személyes azonosításra szolgáló adatokat gyűjti a Webáruházon keresztül történő vásárlás során (a továbbiakban: „Személyes Azonosító Adatok”):
Természetes személy esetén:
a) név, ha eltér, számlázási név
b) székhely, ha eltér, szállítási, számlázási, számlaküldési cím
c) email cím
d) telefonszám
e) adóazonosító
Jogi személy esetén:
a) szervezet bejegyzett rövid neve, ha eltér, számlázási név
b) szervezet székhelye, telephelye, ha eltér, szállítási, számlázási, számlaküldési cím
c) szervezet képviselőjének neve, beosztása
d) email cím
e) telefonszám
f) cégjegyzékszám
g) adószám, csoportazonosító (CSASZ)
2. WEBÁRUHÁZ SZOLGÁLTATÁS SZEMÉLYI HATÁLYA
A Webáruházban Vevőnek és Fogyasztónak minősülő ügyfelek is vásárolhatnak.
3. WEBÁRUHÁZ SZOLGÁLTATÁS TERÜLETI HATÁLYA
A Szolgáltató kizárólag szállítási címként magyarországi címet megjelölő megrendeléseket fogad el a megadott árakon. A Magyarország területén kívüli szállítás külön megállapodás szerinti felár ellenében lehetséges. A Webáruházon keresztül történő valamennyi vásárlás és szolgáltatásnyújtás esetében a Magyarországon hatályos jogszabályok szerint kell eljárni.
4. AZ ÁSZF HATÁLYA
4.1. ÁSZF Hatálya
a) Az ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni a Webáruház internetes felületén leadott valamennyi áru és szolgáltatás megrendeléssel kapcsolatos jogviszonyban. Az ÁSZF szabályozza a Webáruház szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a Vevő jogait, kötelezettségeit és egyéb, a Webáruházzal összefüggő lényeges körülményeket.
b) Jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Webáruházon keresztül vele szerződéses kapcsolatba lépő Vevő és Fogyasztó között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.
c) A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Webáruház ÁSZF-ét bármikor módosíthassa. A Webáruház ÁSZF-e és annak mindenkori módosítása annak a Webáruház internetes felületen történő közzétételekor lép hatályba, és mindazon áru és szolgáltatás megrendelésére alkalmazandó, melyet a hatálybalépést követően eszközöltek. A Webáruház ÁSZF-e mindaddig hatályban marad, amíg a Szolgáltató új ÁSZF-et közzé nem tesz, és amíg a Webáruház szolgáltatást biztosítja.
d) A Webáruházon keresztül történő áru vásárlására és szolgáltatás megrendelésére irányadó hatályos ÁSZF a www.uzemesiroda.hu címen bármikor elérhető, letölthető és kinyomtatható mindaddig, amíg a Szolgáltató a Webáruház szolgáltatást biztosítja.
4.2 ÁSZF elfogadása
Az ÁSZF Vevő által történő elfogadása a Webáruház szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. Az ÁSZF elfogadásának minősül, ha a Vevő a Webáruház internetes felületén regisztrálja magát, valamint az is elfogadásnak minősül, amikor a Vevő a Webáruházon keresztül megrendelését elküldi a Szolgáltató részére. Amennyiben a regisztráció vagy az utolsó megrendelés elküldése óta eltelt idő alatt az ÁSZF módosult, a Szolgáltató az ügyfelet a változásokról a Webáruház internetes felületre történő belépésekor értesíti.
5. WEBÁRUHÁZ SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ÉS MÓDOSÍTÁSA
5.1. Regisztráció
a) A Webáruház rendelési felületén a Vevőnek a vásárlás megkezdése előtt nem kötelező regisztrálnia, vagy ha azt már megtette, bejelentkeznie személyes felületére. Az esetleges regisztrációhoz meg kell adnia Személyes Azonosító Adatait annak érdekében, hogy a jövőben az adatok ismételt megadása elkerülhető legyen. A regisztráció során megadott adatok a Vevő által bármikor módosíthatóak, valamint a regisztráció bármikor törölhető.
b) A Vevő a regisztrációval hozzájárul ahhoz, hogy a jövőben a Vevő által leadott megrendelésekkel összefüggésben keletkező szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából a Vevő fentiek szerint megadott adatait a Szolgáltató nyilvántartásba vegye és kezelje.
5.2. Megrendelés elküldése
A Vevő a Webáruházon keresztül küldheti el megrendelését. Lehetséges személyesen, telefonon, faxon, vagy email-ben is rendelést leadni a Szolgáltató elérhetőségein.
5.3. Szavatosság a megadott adatokért
A Vevő köteles a megrendelés során valós, pontos és hiánytalan adatokat szolgáltatni a Szolgáltató részére. A Vevő szavatol a megadott adatok valóságáért, pontosságáért és hiánytalanságáért. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést érvénytelennek minősítse, amennyiben a regisztrációban megadott adatok hibásak, hiányosak, vagy a valóságnak nem felelnek meg, nyilvánvalóan tévesek, illetve értelmezhetetlenek.
5.4. Megrendelés módosítása, törlése, szerződéstől történő elállás
A vásárlás megszakítható, valamint a megrendelt áruk és szolgáltatások (azok mennyisége, fajtája, ideértve az adott áru vagy szolgáltatás megrendelésből történő törlését is), és a megadott adatok (személyes azonosító adatok, szállítási cím, fizetési mód) módosíthatók. A megrendelés elküldését követően a Vevő a megrendeléstől annak elküldését követően bármikor elállhat az uzemesiroda@uzemesiroda.hu címre emailben küldött írásos nyilatkozatával.
5.5. Visszaigazolás és szerződés létrejötte
A felek közötti szerződés a Szolgáltató Webáruház internetes felületén leadott megrendelés Szolgáltató általi elfogadásával és az elfogadás írásbeli (elektronikus, vagy írásos formában történő) visszaigazolásával jön létre. Nem minősül szerződésnek a megrendelés megérkezését a Szolgáltatóhoz igazoló elektronikus üzenet. A visszaigazolás megküldése írásbeli szerződésnek minősül. A Vevő megrendelése leadásával egyidejűleg a 4.1. pont értelmében a jelen ÁSZF rendelkezéseit is elfogadja. A Szolgáltató a megrendeléssel kapcsolatos visszaigazolást legkésőbb a megrendelés megérkezésétől számított 1 (egy) munkanapon belül köteles a Vevő részére megküldeni, vagy amennyiben kérdés merülne fel a megrendeléssel kapcsolatban, annak tisztázását elkezdeni. Amennyiben a Szolgáltató a fenti határidőn belül nem küld visszaigazolást vagy kérdést a Vevő részére, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
6. ÁRUKKAL ÉS SZOLGÁLTATÁSOKKAL KAPCSOLATOS KORLÁTOZÁSOK
A Szolgáltató az aktuális katalógusban megadottakhoz képest az áru rendeltetésszerű használatát és alapvető műszaki jellemzőit hátrányosan nem érintő technikai, formai és színbeli változtatások jogát fenntartja. A Vevő tudomásul veszi, hogy egyedi áruigények kielégítése külön megállapodás tárgyát képezi. A Vevő továbbá tudomásul veszi, hogy egyes áruknál a katalógusban megadott adatok (súly, befoglaló méretek, teljesítmény, szín, stb.) tájékoztató jellegűek, a képek kizárólag illusztrációk, és technikai okokból az online katalógusban vagy a weboldalon található színek eltérhetnek a RAL-színskála árnyalataitól. A Szolgáltató az online katalógusban szereplő valamennyi árunál fenntartja a jogot a műszaki továbbfejlesztéssel történő módosításra és megszüntetésre.
7. FIZETÉSI FELTÉTELEK
A Vevő a vásárolt áruk és szolgáltatások ellenértékét, választása, és a Szolgáltatóval történt megállapodás szerint, amely a visszaigazoláson is szerepel, előre átutalással – előlegbekérő alapján –, átutalással 10 banki napon (vagy a Szolgáltató és Vevő közötti megállapodáson alapuló fizetési határidőn) belül, bankkártyáról történő fizetéssel, a Szolgáltatónál (személyes átvétel esetén) vagy Szállítmányozónál (utánvét) az áruk átvételekor készpénzben teljesíti. Az átvételkor készpénzben fizetés esetén az áru átadója a készpénz átvételét a szállítmányt kísérő szállítólevél ügyfélpéldányán igazolja a készpénz átvételét. Utánvét esetén a Szállítmányozó vagy a Szolgáltató az áruról szóló számlát a termékhez mellékelve, a termék átadásával egy időben adja át, vagy email-en küldi meg haladéktalanul, amennyiben az átadásról tudomást szerzett.
A bankkártyás fizetés révén is kényelmesen és biztonságosan vásárolhat webáruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után az Unicredit Bank fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál „fizetés bankkártyával” feliratra kattintsanak, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadják. A Bank a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően) valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyák csak abban az esetben kerülnek elfogadásra, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük érdeklődjön bankjánál, hogy a kártya felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
Bankkártyás fizetés esetén ún. egylépcsős fizetés történik: megrendeléskor az áruk ellenértéke levonásra kerül a kártyaszámláján.
8. TULAJDONJOG
A megrendelt áru tulajdonjogát a Szolgáltató az áru teljes vételárának (beleértve az esetlegesen fellépő extra szállítási vagy csomagolási költséget is) maradéktalan megfizetéséig fenntartja.
9. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
A Webáruházban megrendelt összes árura az alábbi szállítási feltételek vonatkoznak:
9.1. Személyes átvétel
Amennyiben a Vevő nem kér házhoz szállítást, abban az esetben értesítést követően a megrendelt áruk átvehetők a Szolgáltató irodájában, vagy a Szállítmányozó raktárában. Amennyiben a Vevő 30 (harminc) nap elteltével sem szállítja el az árut a Szolgáltatótól, úgy a Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni.
9.2. Kiszállítás
Kiszállítást Magyarország területére lehet kérni. Szállítási címként szerepelhet a Vevő székhelye, telephelye, fióktelepe, illetve minden egyéb cím, amelyen a Vevő képviselője a kézbesítéskor megtalálható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. Szállítási címként azt a címet kell megjelölni, ahol a Vevő nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.
Szállítási módok, és költségek
Magyarország területén a kiszállítás ingyenes, a rendelt áruk értékétől függetlenül.
9.2.1. Kiszállítás Szállítmányozó által
a) A Szolgáltató fenntartja a jogot az extrém méretű, tömegű, terjedelmű, vagy különösen sérülékeny, törékeny áruk szállítási költségének egyedi meghatározására.
b) A Szállítmányozó cég csak munkanapokon, 8:00 és 17:00 óra között végzi a szállítást.
c) A Szállítmányozó vállalja, hogy telefonon értesíti a Vevőt a szállítás várható körülbelüli időpontjáról, amennyiben ezt a Vevő kifejezetten kéri, ezért Vevő felelőssége, hogy olyan értesítési elérhetőséget, és címet adjon meg, melyen munkanapokon, a fenti időintervallumban folyamatosan elérhető.
9.2.2. Kiszállítás a Szolgáltató saját szállítóeszközével
a) Amennyiben a Vevő kapcsolódó szolgáltatással (pl. szereléssel) együtt rendeli az általa kiválasztott árut, vagy az adott áru tekintetében ezen szállítási mód elérhető és a Vevő ezt a szállítási módot választja, úgy a Szolgáltató saját szállítóeszközével szállíthatja ki a megrendelt árut a Vevő részére.
b) A Szolgáltató törekszik arra, hogy a Vevővel egyeztetett időpontban történjen meg a kiszállítás, és minden esetben a kiszállítás dátumát is tartalmazó egyedi árajánlatot készít a szállításra, melynek Vevő általi elfogadásával, megrendelésével kerülhet lebonyolításra a kiszállítás.
9.3. Rakodási és egyéb költség meghatározása
Amennyiben a megrendelt áruk emberi erővel történő rakodására, rendeltetési helyre szállítására, kicsomagolására, szerelésére, esetleg beüzemelésére is igény vagy szükség van, úgy arra Szolgáltató, a helyszíni körülmények részletes felmérése után készített egyedi árajánlatot ad Vevőnek, melynek Vevő általi elfogadását követően kerülhet sor a megrendelt áruk kiszállítására.
9.4. Átvétel, meghatalmazás
A megrendelt árut csak a számlán szereplő Vevő és Fogyasztó nevében eljáró törvényes, kijelölt vagy meghatalmazással rendelkező képviselő veheti át.
9.5. Szállítási határidő
A Szolgáltató vállalja, hogy a kiválasztott és megrendelt áru kiszállítását, illetve a megrendelt szolgáltatás nyújtását a felek közötti szerződés létrejötte, az elektronikus rendelés-visszaigazolásban foglalt határidő(k) szerint megkezdi, illetve személyes átvétel esetén az áru átvehetőségét a fenti határidőn belül a Vevő részére írásban jelzi. A rendelés-visszaigazolástól eltérő várhatóan hosszabb szállítási határidőről a Szolgáltató a hozzá eljutott információtól számítva 24 órán belül értesíti a Vevőt. Amennyiben a megrendelt áru kiszállítása vagy a szolgáltatás nyújtása a jelen pont szerint nem történik meg, úgy Vevő jogosult egyoldalú írásos nyilatkozatával a megrendelt áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban létrejött szerződéstől elállni. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy részszállításokat teljesítsen.
9.6. Kárveszély
A kárveszély a Vevőre az áru Vevő vagy képviselője általi átvétele napján (szállítólevél, vagy az átvételt igazoló számla aláírásával egyidejűleg), illetve amennyiben a Vevő harmadik féllel fuvaroztatja el az árut a Szolgáltató székhelyéről vagy telephelyéről, úgy az áru Szállítmányozónak történő átadásával egyidejűleg száll át a Vevőre. A Szolgáltató általa végrehajtott szállítás esetén szállítmánybiztosítást köt a Szállítmányozóval szállítandó termékekre, esetleges károk esetén a Szállítmányozó felelőssége a CMR biztosítás értelmében-fuvareszközöktől függően (pl. tehergépkocsi esetén kb. 10,- EUR/kg) terjed ki.
10. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS, ELÁLLÁSI JOG
10.1. Szavatosság
A Szolgáltató és a Vevő jogaira és kötelezettségeire a szavatosság tekintetében a Ptk. rendelkezései az irányadók.
Ennek keretében a Vevő köteles az átadott áruval vagy nyújtott szolgáltatással kapcsolatos bármely hibát, kifogást vagy elállási igényt a Szolgáltató ügyfélszolgálatán telefonon: a + 36 23 784 844 telefonszámon, írásban (levélben: Gemischt Kft. 2040 Budaörs, Baross u. 165/3. vagy az uzemesiroda@uzemesiroda.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben) annak észlelését követően haladéktalanul jelezni. A szolgáltató maximum 2 munkanapon belül reagál a bejelentésre. Ez alapján négyféle szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény (ún. elállás jog).
10.2. Jótállás
A Szolgáltató 3 éves jótállást nyújt értékhatártól függetlenül az általa kiszállított termékek anyag és gyártási hibáira, kivéve, ha az áru leírása hosszabb jótállási határidőt tartalmaz.
A 3 éves jótállási határidő nem vonatkozik a fogyó és kopó alkatrészekre, irodaszerekre, munkaruházatra, cipőkre.
A jótállás nem terjed ki: a Vevő/Fogyasztó, vagy harmadik fél magatartásával, mulasztásával okozott hibákra, továbbá a rongálással és a használati utasítással ellentétes alkalmazással okozott sérülésekre, a Vevő/Fogyasztó, vagy harmadik fél szakszerűtlen, avagy nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra, előre nem látható, elháríthatatlan események (vis maior) által okozott hibákra (pl. természeti katasztrófa), a termék szokásos használatából eredő kopásra.
10.3. Szabályok Vevő és Fogyasztó esetén
a) A Vevő/Fogyasztó köteles az áru mennyiségét és minőségét az átvételt követően haladéktalanul ellenőrizni. Amennyiben a leszállított árun érkezéskor szemmel látható sérülést fedez fel, köteles azt a szállítólevélen írásban jelezni. Mennyiségi vagy nyilvánvaló hibák reklamációját a Vevő az áru átvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül köteles bejelenteni. Az áru / szolgáltatás minőségét a Vevő/Fogyasztó az átvételt követő 10.munkanapig köteles megvizsgálni és minőségi kifogásait ugyanezen időszak alatt a Szolgáltatóval közölni.
b) A megrendelt áru vagy szolgáltatás rejtett hibáját a Vevő/Fogyasztó a jogszabályi határidőn belül köteles a felfedezést követően haladéktalanul írásban jelezni a Szolgáltató részére.
c) A Vevő/Fogyasztó köteles szavatossági / jótállási / elállási igényét jelezni a Szolgáltató részére a Szolgáltató ügyfélszolgálatán telefonon: a + 36 23 784 844 telefonszámon, levélben a Gemischt Kft. 2040 Budaörs, Baross u. 165/3. címen vagy az uzemesiroda@uzemesiroda.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben. A szolgáltató maximum 2 munkanapon belül reagál a bejelentésre. A szavatossági / jótállási idő szempontjából az áru átvételének vagy a szolgáltatásnyújtás befejezésének dátuma tekintendő a kezdő napnak, azaz a teljesítési dátum.
d) A megrendelt áru / szolgáltatás minőségével kapcsolatos szavatossági igény esetén a minőségi kifogást a Vevő/Fogyasztó köteles mintával vagy a Szolgáltató által elfogadott szakértői véleménnyel igazolni. A megrendelt áru / szolgáltatás minőségével kapcsolatos jótállási igény esetén a Szolgáltató kötelessége, hogy igazolja, hogy az áru /szolgáltatás annak átadása idején megfelelt a minőségi kritériumoknak.
e) Amennyiben a felek másképp nem állapodnak meg, a szavatossági / jótállási igény nem érinti a Vevő/Fogyasztó vételár fizetési kötelezettségét, ennek megfelelően a Vevő/Fogyasztó köteles a megrendelt áru / szolgáltatás teljes vételárát a Szolgáltató részére megfizetni.
f) A Vevő/Fogyasztó jogosult írásban elállni a szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül, ez az ún. elállási jog, a 45/2014 (II.26.) Korm.rendelet szerint. Az elállási igényt a Szolgáltató ügyfélszolgálatán telefonon: a + 36 23 784 844 telefonszámon, levélben a Gemischt Kft. 2040 Budaörs, Baross u. 165/3. címen vagy az uzemesiroda@uzemesiroda.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben jelezheti. A szolgáltató maximum 2 munkanapon belül reagál a bejelentésre.
g) Nem gyakorolható az elállási jog:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amely a Vevő/Fogyasztó kérésére állítottak elő, szereztek be, vagy amelyet a Vevő/Fogyasztó igényére szabtak (egyedi gyártás)
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
h) A szavatosság / jótállási kötelezettség érvényesítésére az eredeti számla bemutatásával van lehetőség.
i) A jogszerűen közölt elállás után a Vevő/Fogyasztó köteles a terméket 14 napon belül (a kapott számla sorszámának és saját bankszámlájának a feltüntetésével) sértetlenül, használati nyomok nélkül, csomagolva visszajuttatni előzetes egyeztetés után a Szállítmányozó raktárába, vagy a Szolgáltató irodájába. A visszaküldés költségeit a Vevő/Fogyasztó viseli, amennyiben a Szolgáltatóval nem történt ellenkező értelmű megállapodás.
j) Az elállás közlése és a megtörtént szabályszerű visszaküldés után a Szolgáltató haladéktalanul, de legfeljebb 5 munkanap alatt visszatéríti, a Vevő / Fogyasztó / Kártyabirtokos által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget utalással a Vevő / Fogyasztó / Kártyabirtokos által megadott számlaszámra. Jogi személy esetében a Cégbíróságon is bejegyzett számlaszám a mérvadó.
k) A Szolgáltató tájékoztatja Fogyasztónak minősülő ügyfeleit, hogy a termékek minőségével, a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezése érdekében a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a választása szerinti békéltető testületnél. A Szolgáltató telephelye szerinti illetékes testület adatai: Pest Megyei Békéltető Testület, 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.em.240. tel.:+ 36 1 269 0703, fax:+36 1 784 3076, e-mail:pmbekelteto@pmkik.hu.
l) A kártyabirtokos részéről felmerült bármilyen kártyás fizetéssel kapcsolatos reklamáció esetén a reklamációra benyújtására mód van az online vitarendezési platformon is, az EU 524/2013 rendelet szerint: Online vitarendezés | Európai Bizottság (europa.eu)
10.4. Szavatossági igények, és azok teljesítése
Amennyiben a Vevő mennyiségi és / vagy minőségi kifogásainak megvizsgálását követően a Szolgáltató megállapítja, hogy a kifogások helytállóak, gondoskodik a Vevő szavatossági igényeinek mihamarabbi kielégítése iránt, a következők szerint:
a) nem megfelelő mennyiség szállítása esetén a Szolgáltató vállalja a hiányzó mennyiség díjmentes kiszállítását, illetve a megrendeltnél több áru kiszállítása esetén a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a többlet elszállításáról. A Vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató raktárkészlete nem minden esetben teszi lehetővé a hiányzó áruk azonnali rendelkezésre bocsátását.
b) minőségi kifogás esetén, ha a kifogás értékesített anyagot érint, a Vevő elsősorban kicserélést követelhet, kivéve, ha ezen szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott áru hibátlan állapotban képviselt értékét, a minőségi kifogásban megjelölt és a Szolgáltató által is igazoltan meglévő hiba súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a Vevőnek okozott kár nagyságát; ha a minőségi kifogás fémszerkezetet érint, a Vevő elsősorban kijavítást követelhet;
c) ha a Vevő kicserélést / kijavítást nem kérhet, vagy ha a Szolgáltató a kicserélést / kijavítást nem tudja vállalni, a Vevő – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy érdekmúlás igazolása mellett, elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
11. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS, SZERZŐDÉSES BIZTOSÍTÉKOK
11.1. Általános Felelősségkorlátozás
a) A Szolgáltató felelőssége – a törvényi kivételektől eltekintve – a megrendelések teljesítésével kapcsolatban semmilyen körülmények között nem haladhatja meg az alábbiak közül a kisebbik összeget: (i) a Vevő által a megrendelés alapján az áruért megfizetett tényleges ár, vagy szolgáltatás esetén, a szolgáltatás tényleges díja (folyamatos szolgáltatás esetén 12 (tizenkettő) havi díj számítandó), vagy (ii) a tényleges kár összege. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a közvetett károkra, az elmaradt haszonra illetve más gazdasági veszteségekre. A Felek elismerik, hogy a Szolgáltató részére fizetendő díjak megállapítása a jelen pontban foglalt felelősségkorlátozás ill. -kizárás figyelembevételével történt.
b) Az itt rögzített felelősségkorlátozás nem vonatkozik a szándékosan okozott károk, valamint az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért fennálló felelősségre.
c) A 11.1 alpont meghatározza a Szolgáltató megrendelés szerinti, illetve a megrendeléssel kapcsolatos teljes felelősségét; minden egyéb felelősség kizárásra kerül. Így kizárt különösen a többletköltségekért, elmaradt haszonért, közvetett károkért (ideértve többek között a várt, de elmaradt megtakarításokat és gazdasági előnyöket) fennálló felelősség.
11.2. Internet
a) A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a Webáruház honlapjának megszakítás- és hibamentes elérhetőségét, azonban, az internet természetéből következően, azt garantálni nem tudja. A Vevő tudomásul veszi, hogy a honlaphoz történő hozzáférése alkalmanként megszakadhat vagy korlátozásra kerülhet annak érdekében, hogy a Szolgáltató vagy Provider a megfelelő karbantartási, fenntartási, vagy bővítési munkálatokat el tudja végezni.
b) A Szolgáltató nem vállal felelősséget az interneten vagy egyéb elektronikus úton késedelmesen, helytelenül, vagy hiányosan továbbított információkért.
c) A Vevő elismeri, hogy az internet nem teszi lehetővé a teljes mértékben biztonságos kommunikációt, továbbá felelősséget vállal az ebből eredő esetleges negatív következményekért, beleértve az interneten továbbított azon adatok helyreállítását, amely a megrendelt áruk értékesítéséhez vagy szolgáltatások teljesítéséhez szükséges.
11,3. Késedelmi kamat
A Vevő késedelmes fizetése esetén a Szolgáltatónak fizetendő késedelmi kamat mértéke megegyezik a Ptk. által gazdálkodó szervezetek között alkalmazni rendelt késedelmi kamat mértékével.
12. ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG
A Szolgáltató a Webáruházba történő regisztráció során a Vevő által megadott Személyes Azonosító Adatokat az adatvédelmi nyilatkozatában meghatározott célból és módokon használja fel, tárolja, valamint kezeli.
13. SZERZŐI JOGOK
A Webáruház honlapjának teljes tartalmát szerzői jog védi. Az itt szereplő adatok, információk, grafikus ábrák, képek, logók, szoftverek, digitális tartalmak a Szolgáltató tulajdonát képezik, és csak személyes felhasználásra szolgálnak. Minden ezen túlmenő felhasználás, különös tekintettel azok adatbázisokba történő rögzítése, sokszorosítása és a reklámcélú felhasználás bármely formája, valamint harmadik félnek történő továbbítása – részben vagy átdolgozott formában is – a Szolgáltató beleegyezése nélkül tilos.
14. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
14.1. Engedményezés
Egyik fél sem jogosult a másik fél írásos hozzájárulása nélkül a jelen ÁSZF alapján létrejött jogviszony(ok)ból származó jogait harmadik személyre engedményezni.
14.2. Beszámítás
A felek kizárják a jelen ÁSZF alapján létrejött jogviszonyok szerint megrendelt áru / szolgáltatás vételárával / díjával szemben bármely követelés beszámítását.
14.3. Módosítás
A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejött bármely jogviszony módosítása kizárólag a felek ez irányú, kifejezett, írásos megállapodásával lehetséges. A jelen pont alkalmazásában a felek írásbelinek tekintik az email kommunikációt is.
14.4. Illetékes bíróság
A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejött bármely jogviszonnyal összefüggő vagy az azzal kapcsolatban felmerülő valamennyi olyan jogvita eldöntésére, melyre vonatkozóan nem a Pesti Központi Kerületek Bírósága, a Budapest Környéki Törvényszék vagy a Fővárosi Törvényszék bír általános illetékességgel, a Felek – hatáskörtől függően – kikötik az ügyfél székhelye, telephelye, tartózkodási helye vagy lakóhelye szerinti bíróság illetékességét.
14.5. Irányadó jog
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Ptk-ban foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadók.